onsdag 5 december 2012

Merry berry

En av de största sminktrenderna i vinter är ju den där plommonlila nyansen som i alla fall jag tycker är killer på läpparna men som samtidigt kan vara extremt läskig. Hu!

Jag, som alltid varit en reklampelare för det ljusrosa/nude glossiga, har fått för mig att jag inte passar i någon av färgerna i gruppen lila/röd/chockrosa. Egentligen handlar det bara om att våga och att vänja sig vid hur man ser ut med mörkare läppfärg. Nu kan jag lätt ha mörkrött läppstift en tisdag och det känns faktiskt bara lite läskigt.

Ett av mina favoritläppstift just nu för att få den där plommonnyansen i en mjukare variant är Plumful från MAC. Eftersom det är en läppstift från deras lustre-kollektion är själva resultatet ganska lätt att göra starkare men ett lager ger ett skirt färglager som är perfekt när man mer vill ha känslan av plommonläppar. Eftersom den är lite mer blygsam behöver man inte heller en spegel eller penna för att få en bra look. That I like!
IMG_3739 IMG_3746
upload
Svårt att få färgerna rätt på bild, inomhus särskilt. Men något sådant här ger en en idé om hur det ser ut på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar