måndag 15 april 2013

Helgens goda

I lördags körde vi lite möbelspaning på stan och passade på att prova Joe & the Juice. Jag valde en mix av röd grape, passionsfrukt och äpple. Gott, men Juiceverket ligger fortfarande närmast mitt hjärta...
Kommer på att vi inte äger en enda möbel...  Puh! Dags för juicepaus! Eftersom vår kyl ekar tom fick jag verkligen jobba med det lilla jag hade hemma i söndags morse. En delad banan med hasselnötssmör, sockerfri bärsylt, kakao och bipollen. Gott! Man tar det man har #paleo #foodie #breakfast

8 kommentarer:

  1. Hejsan Danielle!

    Grymt bra jobbat på din hälsoresa. Jag hittade hit härom dagen och är på en liknande resa, har hittills tappat 30 kilo och jobbar nu för fullt för att bli bekväm i styrketräning med tyngre vikt.

    Nu till min fråga: Jag vet att du en tid gick ner till 1300 kalorier/dag. Jag som lever på lchf (vilket du väl också gjorde då?) försöker också med detta för att maximera förändring/viktnedgång. Men jag behöver råd: Hur såg en normal matdag ut för dig? Har du möjlighet att ge några exempel, eller eventuellt länka till tidigare inlägg?

    Jag har svårt att förstå hur det gick till samtidigt som lchf-kosten fungerade? Kalorierna skjuter snabbt i höjden trots att jag ligger på under 20 g kolhydrater/dag.

    I och för sig har jag kört på en portion MBC på morgonen, men även de dagar jag INTE gjort det har kalorierna varit över 1300 trots att jag bara ätit mig mätt..

    Tacksam för svar!
    Kram Emelie (emmzyemmzy@hotmail.com)


    Jag är inte anonym, förstår bara inte hur jag ska kunna skriva en kommentar med namn+mejladress :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, 1300 kalorier per dag är INTE mycket mat alltså. Jag tänkte svara på din fråga i ett eget inlägg då jag alltid får denna fråga och jag tror att fler vill läsa svaret. Kram!

      Radera
    2. Haha, helt rätt, jag vill gärna också läsa svaret;) Samt svaret på kommentaren nedan ang. om du någonsin tappade motivationen osv. under din viktnedgång. Alltid roligt och lärorikt att läsa om dina erfarenheter- även om jag förstår att det tar en del tid att skriva ner det;) Tack:)

      Radera
  2. Hamnade du aldrig i svackor när du viktminskade? Till exempel att du gav upp i några dagar och moffade pizza och glass. Om inte - hur har du gjort för att hålla uppe motivationen? Jag är i början av min viktresa och har gjort stora delar av den tidigare men alltid kommit till en punkt då jag "gett upp" och sen har kilona kommit tillbaka. Jag är väldigt duktig på att köra all in när jag väl kör, men sen kraschar jag in i väggen innan jag är färdig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag kommer svara på din fråga i ett eget inlägg senare! Kram!

      Radera
  3. Helt OT men jag känner bara för att berätta det för dig: jag ska åka till New York nu imorrn jättetidigt. Vara där fyra dagar, bara för att typ... vara där! Och jo, jag fyller ju år också, så det är någon slags födelsedagsresa. Är lite uppspelt nu och ville bara få det här sagt. /Marcus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! NYC är underbart! Har du varit där innan? Du får berätta vad du tyckte sedan. Stort grattis på födelsedagen!

      Radera
  4. Verkligen bra gjort att komåonera ihop något av så lite saker hemma. För mig låser det sig. trots att jag är utbildad kock och borde kunna lösa sånt, men för mig blir det de onyttigaste istället :/

    SvaraRadera