onsdag 3 april 2013

Mat före träning?

Oftast försöker jag tajma min träning med min mat, eftersom jag helst skippar mellanmål på dagarna. Jag försöker träna antingen två timmar efter frukost eller två timmar efter lunch. Tyvärr funkar inte detta alltid och då har min tränare rekommenderat att jag ska äta något litet (hans tips: ett kokt ägg eller torkad frukt) en halvtimme innan de dagar det behövs. Och jag tycker faktiskt det gör skillnad! Mina två favoritsnacks pre-workout just nu... Pre-workout snack, dried mango!I only eat fruit before a heavy workout/for breakfast. Rest of the day I stick to greens (they are better for you)
Några skivor torkad mango. Osötade såklart. Another great pre-workout snack - Raw Bite! All natural energy
En Raw Bite. Den bästa baren i hela världen! Helt naturlig med bara nötter och frukt. Så goda!

3 kommentarer:

  1. Goda tips båda två .., lätt att ha med sig!
    =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för en inspirerande blogg! Jag äter lchf men försöker dra ner på mejerierna. Är lite sugen på att köra lite mer paleo men hur tycker du det blir med sötsug? Jag hade inte tänkt vräka i mig frukt men kanske mer bär och nötter.
    //Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack!

      Jag tror man ska börja introducera mer kolhydrater långsamt, lite i taget (för att inte chocka kroppen och för att inte ett sötsug totalt spårar ur). Annars får man känna själv vad som triggar och inte. Saker som triggar hunger/sötsug hos mig kan vara Finn Crisp och majs. Nu ingår detta inte i Paleo så jag äter det inte men NÄR jag åt det kunde jag bli sugen på lösgodis direkt efter (galet!). Frukt triggar mig i princip inte alls dock, förutom sötare frukter som mango och därför begränsar jag detta lite grann. Håller mig hellre till banan och äpple som inte triggar sötsug (för mig!). Mitt tips är helt enkelt, prova långsamt och känn efter! Jag gissar däremot att mer bär och nötter inte kommer trigga i gång något större sötsug hos dig, lycka till!

      Radera