måndag 12 augusti 2013

Helgens pass

I helgen var jag en sväng nere i Jönköping igen och på lördagen drog min kille i väg på golfdejt med sin pappa och bror, kvar var jag på hotellrummet smått uttråkad. Självklart blev det ett gympass! Extra bra tajming eftersom jag senare skulle sitta i en bil fem plus timmar på grund av oväder längs hela E4:an.

Jag brukar träna på Nordic Wellness när jag är nere i Jönköping men eftersom jag ändå betalar per gång (har inget medlemskap där nere) och hade mycket tid kunde jag lika gärna pigga upp mig själv med en ny miljö, tänkte jag. Det blev Friskis och jag vet inte hur det är med er men mina fördomar om denna gymkedja blev snabbt motbevisade. Jag vet inte varför men när jag tänker på Friskis får jag typ tankar om gåstavar och vattengympa. Inget fel med något av det, men inte heller riktigt min grej. Efter att ha betalat en hundring i inträde och lämnat av mina grejer i ett halvsunkigt omklädesrum kände jag mig inte direkt... Peppad. Men så fel man kan ha. Never judge a book by its cover och allt det där, jag fick ge mig själv en mental käftsmäll så fort jag hade klivit in i lokalen.
Jag brukar köra på Nordic Wellness när jag är i Jönköping men i dag kände jag mig lite crazy och vågade mig till Friskis utan att ha någon koll alls på vad som väntade... Fördomsfullt hade jag väntat mig ett omodernt gym men HERREGUD det var helt perfekt!
Kanske är det nämligen så att Friskis Jönköping vinner mitt pris för bästa gymmet någonsin. Ja, det var nog faktiskt bättre än min andra favorit SATs Spårvagnshallarna, i alla fall om man ser till den träning jag sysslar med. Så mycket plats med bra golvytor, mängder av bra redskap och många ställningar med fria stänger. Lite av ett drömgym faktiskt. Tummen upp!
Gymmet nästa! Sen hem till Stockholm igen❤
Träningen då? Jo, det blev ett pass med övningar för att stärka enskilda muskelgrupper. Något jag sällan sysslar med, eftersom jag mest varierar basövningar i mitt program. Men då och då slänger PT:n in ett pass med axelrotationer, bicepscurls och olika bålövningar för att liksom stärka områden som biceps, triceps, baksida axlar och bål. Något som senare hjälper mig i övningar som knäböj, chins och dips. Inte fullt så jobbigt/flåsigt som ett helkroppspass men ändå mycket mjölksyra och svett. Och rätt gött var det att låta benen vila lite...

I morgon - dags för PT-pass igen och nytt träningsschema för hösten. Kommer kasta om lite och göra några förändringar i min rutin. Inga stora saker men lite mer konditonsträning (i form av intervaller och lättare cirklar) kommer det bli och dessutom någon mer timme på gymmet varje vecka. Återkommer i frågan när jag har fått det hela på papper...! Hoppas ni har haft en bra helg. Har ni kommit i gång efter semestern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar