onsdag 21 augusti 2013

Testperiod

I går hade jag ett test att genomföra på veckans konditionspass. Jag skulle ro 2000 meter på tid och jag som tidigare har HATAT att ro tyckte faktiskt att det var helt okej. Ända sedan jag lärde mig ro på riktigt (alltså att det är benen som mestadels ska jobba) har det blivit mycket roligare. Eftersom jag tidigare inte har rott mer än korta distanser på 500 meter visste jag inte riktigt var jag skulle lägga nivån. Kände att jag hade så mycket mer att ge i slutet så då ökade jag tempot rejält. Klockan slutade på 2.12 i snitt/500 meter och så bra trodde jag faktiskt inte att det skulle gå... Nöjd tjej! Uppvärmning 2000 m rodd DONE! Kill me now
Efter detta blev det en AMRAP med push press, step up, double unders (jag kan göra 25 på raken nu - halleluja!) och löpning. De här konditionsdagarna suger musten ur mig på ett helt annat sätt än tung styrketräning. Jag blir riktigt trött efteråt vilket är lite komiskt... Det borde tära mer på energin att lyfta tycker jag. Kanske är för att glykogenlagren töms fortare när man kör ren pulsträning? Beats me. Är inne i en testperiod just nu, nästa vecka ska vi kolla min 5 RM i knäböjen vilket jag taggar upp mig för. Älskar tester och att maxa så det ska bli riktigt kul. På söndag gäller det att äta och sova ordentligt så att jag är redo att slå rekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar