fredag 30 augusti 2013

Grön juice och naturbeteskött

Har varit lite kortfattad här... Har svårt att komma i gång. Tänker mycket, skriver mindre. Ni vet hur det är i bland. Flitigare är jag på Instagram (ni hittar mig HÄR) där det går mycket snabbare, kortare, smidigare.

Anyways, i går. Bra dag. Mötte upp Mathilda vid lunch, rev av ett lunchpass tillsammans och hann med en snabb juicepaus i Vasaparken. Med juice från Juiceverket förstås. Vad annars?
Grön juice! Med @idamariemathilda efter gympass på #satsodenplan
Efter jobbet stressade jag och min kille ner till Söder för att hämta vår efterlängtade köttbox. 10 kilo nötfärs och bra ugnsbitar från kor som enbart betat gräs och örter. Här i Sverige. Lyckan över detta var total, ni kan ju tänka er! Beställde gjorde jag från Gröna Gårdar, det hittar ni HÄR.
Lyckan över KÖTTBOXEN! Ps. Som väger 100 ton(!!)
Nu har jag hela frysen och kylen med göttig mat och behöver bara handlar hem typ grönsaker och rotfrukter resten av månaden. Underbart!

4 kommentarer:

  1. Själv köper jag kött från Ekobeställarna som finns i Östersund och Göteborg :) Himla glad över att det för en gångs skull finns något här uppe!

    SvaraRadera
  2. Bra idé med köttboxen! Kul med inspirerande tips! Blev du nöjd? Funderade på att beställa vid tillfälle:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättenöjd! Supergott kött och skönt att det finns bra mat här hemma så slipper man tänka så mycket :)

      Radera