tisdag 19 november 2013

Gårdagens PB

Måndagar i boxen, åh vad jag älskar dem! Bästa starten på veckan och precis den kick jag behöver för att köra hårt resten av veckan. Denna vecka blev det en del pressar, förutom den vanliga teknikträningen av snatch och clean, pull-ups och rodd. Byggde också upp till maxning i frontböj...

På videon 60 kg-65 kg-70 kg-75 kg. Failade alltså sista, vände inte tillräckligt snabbt i botten och tappade all kraft. Nytt PR med 70 kilo, 10 kg under min 1 RM i vanlig böj (stången på ryggen) vilket är en helt normal ratio vad jag förstår. Tekniken är inte den bästa i sista ettan (70 kilo), satsar alltid på bra teknik men det finns marginaler när man kör en maxning och detta blev godkänt av min strikta tränare...Did some heavy lifting. Feel like BeyoncéWHO RUN THE WORLD?
Efteråt var jag så här glad. Jag svär, allt som vi kvinnor sägs behöva för att känna oss snygga (en ny klänning, en bra bh, ett färgstarkt läppstift) och det enda vi egentligen behöver göra är att lyfta. Finns ingenting annat som får mig att dansa runt som en kaxig tonåring...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar