måndag 18 november 2013

Now my life is sweet like cinnamon

Ni vet Lana Del Reys låt Radio? När hon liksom viskar Now my life is sweet like cinnamon, like a fucking dream I'm living in? Typ så känns det nu. Och gör rätt ofta ska jag erkänna. Om jag är bra på att uppskatta livet eller bara har det väldigt nice, det vet jag inte. Lite av båda skulle jag gissa. Men jag är övertygad om att man kan ha allt och lite till fast ändå känna noll. Appreciation is key. Däremot jobbar jag på att släppa oro. Ibland känns det som om jag har oroat mig hela mitt liv. För att inte ha råd att flytta hemifrån, inte få ett jobb, bli sjuk, inte vara älskad. Som att hela livet vänta på att allt ska gå åt helvete. Värdelöst. Mer cinnamon nu helt enkelt.

Saker jag uppskattar och som får det att bubbla i mig kan vara ljudet av regn mot mitt sovrumsfönster, eftermiddagsdisco i vardagsrummet, att vråla till Holding out for a hero på högsta, täcken som frasar, vackra tavlor, att se lägenheten växa och bli vår, att gå och lägga mig varje kväll bredvid den jag älskar och dra mitt finger längs hans varma rygg. Det är faktiskt min favoritstund på hela dagen.

Eller att köpa en pandaballong till honom på födelsedagen.
Birthday Boy in da house!
Ja, så förra veckan fyllde han med stort H år och vi firade med heliumballonger och middag på Nosh and Chow som var bubbligt, härligt och massa skrattigt snack. Och djupa filosofiska diskussioner såklart!
Nosh and Chow
Ni andra som är runt min ålder, födda i slutet på 80-talet, upplever ni också att ni blir yngre för varje år som går? Förutom att oron blir mindre och skratten blir fler är precis allt jag gör mer lekfullt och jag har rosa, glittriga mobilskal utan att bry mig om vad andra tycker. Hjälp vad allvarligt allt var runt 20. Då ville jag vara vuxen och kompetent, jag tyckte andra skulle ta mig på allvar och vägrade ge dem ett enda skäl (hence, inga glittriga mobilskal...) att klassa ut mig som en ungdom. Nu bara - det ordnar sig!

När folk snackar åldersnoja känner jag mest BAH! Mitt liv bara blir större, roligare och rikare. Det blir nog ditt också om du tänker på det. Om inte annat har man fått leva ett år till på jorden. Värt att fira tycker jag! Everyday above the ground is a good day.

1 kommentar: