fredag 8 november 2013

Nya klackar (!!) och Crossfit-skor

Yes, jag slog till på ett par nya klackar! Ett par Reebok Crossfit Lifter Plus, alltså. Det kändes lite som att snöra på sig ett par konståkningsskridskor (riktiga, hårda alltså) och efter halva första passet med skorna började fötterna domna lite smått. Nu har jag format dem med hjälp av en hårfön och tränat med dem ett par veckor. Spontant - oj, vilken skillnad det är att lyfta i sådana här skor! Det känns som att mina fötter sitter fast i marken vilket är extremt skönt. Svårigheten ligger i att programmera om tekniken lite, nu måste jag aktivt tänka ännu mer på att fokusera på hälen eftersom jag lättare hamnar på tå i de här skorna. En vanesak?
Formar skor #reeboklifterplus I ❤️ my squat rack! Grym måndagsträning på Nordic som alltid!
Lyftarskor använde man i olympiska lyft och alla typer av squats. Just de här skorna kan man tydligen använda även i wod:ar då klacken är lite lägre men jag byter hellre då jag föredrar platta skor för hopp, spring och lättare lyft. Vilket leder mig vidare till nästa par...
My love is back from two weeks in the US with all I could ever need. His arms, Crossfit shoes, work out clothes and make up
... Riktigt bortskämd blev jag i oktober då förutom min lilla lyftarskoinvestering även fick ett par Crossfit Nano 3.0 när min kille kom hem från en jobbresa i USA. Riktigt sköna och mer stabila är Nike Free, älskar att det är mer grepp undertill då jag förr upplevde att jag ofta halkade runt mycket mer. Som jag har sagt innan, jag älskar Nike Free att gå runt i till vardags men har väl insett att det inte är en optimal träningssko för mig... Känner peppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar