söndag 9 februari 2014

Bästa gånger fyra

Här sitter en och jobbar kväll (trodde jag hade lagt av med det men... Alas. Deadlines, deadlines och här tyckte jag att det var roligare att kolla på OS-invigningen i fredags så ja... Ni fattar!) så varför inte ta en snabb paus och posta fyra favoriter just nu. Ja! Jo! Så blir det!

Bästa...
... Köp: Min nya gymväska aka tygpåse med ett peppande budskap. Köpt HÄR. Hade jag varit en yogi hade jag lätt klickat hem den med YO!GA-tryck. Men den med budskapet Bend it like Bikram känns faktiskt rätt... Oklar. Eh.

... Gott: Banana split gone good. En banan, en rejäl blandning av jordnöts- och mandelsmör (smeta på det bara), en nypa eller näve kakaonibs (you choose!) och kokosflingor. Detta vräkte jag i mig i fredags. Attack!

... Boost: I heart smoothies! Alltså, jag är inne i ett riktigt bra flow just nu. Kan vara tack vare min grymma mixer som är snabb och lättdiskad. Kokosmjölk, vatten och banan är alltid grunden sedan kan typ vad som helst hända.

... Paus: Appen Headspace. De första tio dagarna är gratis och det är ledd avslappning (kalla det mindfulness eller meditation om du hellre vill) där varje avsnitt varar i tio minuter. Jag gillar att det är så konkret och att lektionerna är korta (allvarligt, hellre kort och ofta än att det aldrig blir av... Så är det ju!) och dessutom är appens röst, Andy Puddicombe, en snubbe med ett helt vanligt tonläge som inte känns alltför flummig. Perfekt för mig som inte gillar sådant här om personen väser eller sluddrar för mycket (sorry!), läs mer HÄR.
upload Banan, nötsmör deluxe (jordnöt och mandel), rå kakaonibs och kokosHappy friday Found swedish frozen strawberries! Winning Kör igång någon form av mindfulness-satsning och hamnar i power nap fem minuter in på dag 1. Heja! Kanske ska man inte utöva mindfulness liggandes...
Nu: Skriva klart en artikel, klappa ihop datorn och förbereda för nästa vecka. Kanske februaris bästa vecka!

1 kommentar:

  1. Väldigt bra lista det där! "Påsen" hade jag inte tackat nej till! Själv är jag inne i ett juice-flow just nu! Fantastiskt gott :)

    SvaraRadera