tisdag 11 februari 2014

Overnight PB-oats

När är det en bra idé att äta overnight oats? När man har en tom nötsmörsburk i sin ägo såklart! Overnight oats är precis vad det låter som. Lägg gryn i en burk med vätska, frukt, kryddor, whatever. Skruva på ett lock och ställ i kylen över natten. Åtta timmar senare (eller sju eller tio) har du en krämig, färdig frukost som smakar heaven. Omåttligt populärt sedan länge, det vet ni som följer amerikanska matbloggar. När jag hittade DET HÄR inlägget samtidigt som en burk med jordnötssmör precis hade tagit slut här hemma (ni vet, när det är sådär lite kvar på kanterna och i botten?) kunde jag inte låta bli. This is what went down...upload
Förlåt men alltså... Jag blir ju hungrig igen!

Overnight PB-oats
1 portion

1 typ tom nötsmörsburk (funkar med alla sorter men burken ska inte vara helt urskrapad...)
1/2 dl kokosmjölk
1 dl vatten
1/2 dl frysta blåbär
1 msk chiafrön
40 g havregryn

Gör så här: På kvällen lägger du alla ingredienser i burken. Skruva på locket, skaka om lite och ställ i kylen. Sov. Vakna. Ät. (Dansa).

Om du inte diggar gryn gjorde jag en kokosvariant för ungefär ett år sedan som du hittar HÄR
Happy eating!

6 kommentarer:

  1. Länken fungerar inte. Hur som så låter det supergott!

    SvaraRadera
  2. Läge för kliché - OMG, måste testas!!

    SvaraRadera
  3. Ett av mina favoritsätt att göra overnight oats på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att kunna suga ut det där sista ur burken :)

      Radera