måndag 3 februari 2014

Skrivbordsstel?

Hello Monday! Back to work med allt vad det innebär. För min del en hel hög med jobb att ro hem denna vecka och som alltid många timmar vid skrivbordet. Försöker prioritera min rörlighetsträning extra mycket de veckor jag sitter och maratonskriver. En kvart om dagen, det kan man alltid hinna med. Har du en kvast hemma (eller träpinne på gymmet) kan du prova denna övning nedan. Underbar för en tajt bröstrygg och lätt blir det att mäta framstegen också. En av mina nya favoriter!
upload Happy MondayBack to work! Veckans utmaning är en kvart rörlighetsträning varje dag. En sjukgymnast berättade för mig att man inte bör sitta ner mer än en kvart i sträckVar är mitt stå-skrivbord?! Ta hand om er!
Ställ dig brett isär med benen med pinnen på ryggen. Fäll överkroppen. Vrid sedan åt ena sidan, sedan tillbaka och åt andra sidan. Som alltid, utmana försiktigt!

Snart blir det måndagsträning i boxen!

2 kommentarer:

  1. Bra tips!
    Den där övningen måste jag bara testa speciellt då jag sitter framför datorn hela dagarna på jobbet :).

    SvaraRadera
  2. Denna ska jag givet prova innan passet idag. Är riktigt tajt i bröstryggen och tycker det är svårt att hitta övningar som hjälper! Tippsigt! :)

    SvaraRadera