måndag 7 juni 2010

FOODONLINE

Ni som följt mig sedan Jönköpingstiden (förresten, hej alla ni nya som börjat följa mig de senaste månaderna!) vet hur mycket jag älskar att storhandla. Sitta och bläddra i kokböcker och mattidningar, skriva ihop en härlig veckomatsedel och sedan tillbringa några helgtimmar med att välja ut en ost och klämma på lite grönsaker. Nu när vi bor i Stockholm och mitt i smeten (det gjorde vi i Jönköping också men det är... Eh. Lite mindre) finns det inte en chans till stormarknadsbesök. Vi snackar kanske 40 minuter tunnelbana eller ännu mer. Alltså har detta resulterat i dag-till-dag handling (hata, hata, hata) och tom hjärna vid hyllorna efter en jobbdag. Dessutom, när man handlar mat samma dag som man ska äta den finns det aldrig riktigt tillfälle att besöka en saluhall för de där räkorna eller den där tryffeloljan.

Nu har vi hittat lösningen. Handla mat på nätet! Nu är ju detta inte ett nytt påfund, men jag har aldrig riktigt förstått syftet förr. Nu däremot är jag evigt tacksam att jag kan klicka hem en hel veckas mat på en kvart och sedan få det levererat i min hall. Kylen här uppe är full med nödvändigheter för första gången, och jag och A pustar ut. Matångesten är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar