söndag 13 juni 2010

SHOPPINGSUNDAY

I dag körde jag och A en skön shoppingsöndag på stan. Bland annat gick vi loss i en av mina favoritaffärer Panduro, jag är inte världens mest pyssliga person men jag önskar nog att jag vore det... Sedan tillbringade vi typ två timmar med att sniffa parfymer. Snacka om huvudvärk! Tillslut valde vi mellan en herrparfym från YSL och en från Viktor&Rolf (till A, alltså). Efter mycket om och men slog han till på den från V&R. Själv har jag kommit in i någon slags smink-obsession och kunde inte låta bli att köpa detta fantastiskt fina rouge från MAC.
IMG_0122
Hur fint? Även om det ser extremt glittrigt ut så är det faktiskt inte det, ger bara lite härligt lyster. Kan visa er någon gång. Men jag blev helt kär i färgen och den lilla sjöhästen.
IMG_0124
Nu ska jag sätta mig och jobba lite innan det blir rotfruktsrårakor till middag. Jag har jobbat så sjukt mycket den senaste veckan (vilket säger en del när det gäller mig...). Efter jobbet på Expressen har jag bara kunnat ta någon timmes paus innan det har varit dags att sätta mig vid datorn för att ta itu med en hel hög andra skrivjobb. Så jag har varit lite trött och inte känt mig särskilt rolig. Men nu så, efter denna vecka kan jag börja planera in jobb bättre och därför få lite mer balans... Och ledighet! Det är viktigt att vara ledig ibland också.

Ciao!

Ni är lite dåliga på att ge feedback, hörrni! Vad vill du läsa om i bloggen, jag vill veta!

4 kommentarer:

  1. Älskar när du visar upp din shopping. inredning, smink whatever! Du kanske shoppar mindre nu än innan för innan visade du jämt saker du hade köpt eller så slutade du för att massa idioter skrev att du skröt. Skit i dom! Visa mer shopping ;)

    SvaraRadera
  2. Vi saknar dina recept! Kan du inte lägga upp ett om dan eller varje vecka? Starta en matblogg, vadsomhelst! PLEEEEEASE!

    SvaraRadera
  3. å jag saknar recepten!

    SvaraRadera
  4. Mer om ditt jobb och karriär tack! Du har ju kommit väldigt långt med tanke på att du bara är 23. Vart redaktör, frilansat och nu jobbat du på en av sveriges största tidningar. Hur gör man? Vad ska man tänka på? Hur ser dina jobbdagar ut? Typ sånt vore kul att läsa om...

    SvaraRadera