söndag 12 januari 2014

Green smoothie love

Åh, jag är tillbaka på banan med mina morgonsmoothies och inget gör mig gladare! Tycker att det är en sådan fantastisk start på dagen, speciellt eftersom man kan smaksätta med precis det man känner för!

I morse blev det en grön! Krämig och god eftersom jag också använde kokosmjölk i mixern... Att dricka en grön juice spetsad med massa lime, citron och ingefära är underbart men en smoothie med alla fibrer kvar är inte fy skam det heller. Skillnaden på juice och smoothie är just det. Fibrer. En juice (särskilt en grön) är extremt koncentrerad näring medan en smoothie ger dig allt, och framförallt då även de fibrer som faller bort när du pressar juice. Ofta mättar en smoothie mer och därför föredrar jag det till just frukost. Båda bra, men på olika sätt!
Green smoothie love
Green smoothie med chia
2 stora glas

2 dl kokosmjölk
5 dl vatten
2 dl fryst grönkål
1 stor hackad och fryst banan (ofryst går såklart också bra!)
1 tsk chiafrön
1/2 avokado

Gör så här: Mixa alla ingredienser, häll upp i glas, pynta med extra chiafrön och drick! Vill du ha lite extra sötma? Släng ner några bitar fryst mango eller en tesked honung. Glöm inte bort att dansa medan du mixar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar