onsdag 8 januari 2014

Mina mål för 2014

Nyårsmål, nyårslöften... Tomato tomato. Okej, det där gjorde sig inte så bra i skrift. Men ni fattar. Oavsett vad man kallar det - nytt år betyder ny riktning, nya försök att bli bättre som människa. Bästa versionen av sig själv. And so on... I love it! Den årliga debatten om hur meningslösa nyårslöften är... Ssssnark. Alla som ens vill göra ett försök att förbättra sig själva är värda en medalj. Många tänker inte ens tanken...

Själv har jag definitivt tänkt några varv på vad jag vill uppnå och göra i år, det kommer säkert dyka upp en hel del nya punkter längs vägen och några kanske försvinner. Jag gillar nämligen att följa impulser också även om få saker slår en bra plan. Oavsett, nytt år - ny start. Så är det ju! I år kommer jag sträva efter att:
- Dricka fler gröna juicer. Har beställt en ny kompis som ska hjälpa till med detta...
- Bli mer rörlig och öka min prehab för låg skaderisk. Jag är så tacksam för det skadefria året bakom mig och vet att det är tack vare lagom träningsmängd och mycket rörlighetsträning/foam roller. Keep at it med andra ord!
- Skriva en bok om hälsa och god mat. En dröm! Någon gång ska den bli sann, förhoppningsvis i år... Tror faktiskt att det skulle bli en snygg och bra bok.
- Fortsätta träna smart med mer fokus på kvalitet än kvantitet. Ska inte dras med i hetsen att träna jämt, jämt, jämt. För jag VET ju att mitt tänk om träning ger mig de resultat jag vill ha.
- Sova mer. Kanske bli en morgonmänniska på köpet? One can dream...
- Bli starkare och snabbare. Ja, detta mål antar jag kommer vara återkommande även i framtiden, inga konstigheter.
- Bli medlem i en Crossfit-box på riktigt. Inte nu men någon gång i år skulle jag kanske vilja börja träna Crossfit mer seriöst. Samtidigt trivs jag jättebra med min egna programmering som ju är rätt mycket CF... Gaah!
- Planera kring hur jag ska lägga upp min träning så att jag kan tävla i någon form om ett par år. Ju mer jag tänker på detta desto mer sugen blir jag. Tävla. Jag älskar att tävla! Men vad? Tyndlyftning eller styrkelyft? Crossfit?
- Skratta mer och vara snällare. Inga konstigheter här heller. Detta strävar vi väl alla efter?Det är ju ändå fredag#shot #vetegräslimeingefära
Illustrerar min lista med en bild på en grön shot. Vetegräs, lime och ingefära. Finns på Juiceverket och heter Maria Wetterstrand. Får kroppen att pirra till lika mycket som tequila. Antagligen är den lite nyttigare också.
Tack för i år hörrni! Vi har haft kul! Har ni skrivit ner era mål för 2014? Här kommer ett utdrag av mina. Hoppas ni hänger med även nästa år. Jag kommer sträva efter att… Dricka fler gröna juicer Bli mer rörlig och öka min prehab för låg skaderisk Skriva
Efter mitt sista gympass 2013. Vilket jävla pass det blev! Tre dagar innan min operation och jag njöt av varje sekund, av varje andetag. Jag tycker man ser lite av den där glädjen i mina ögon faktiskt...

Och - till alla er som hade tänkt gå ner i vikt, bli hälsosamma, bygga muskler, börja träna och just nu får sura blickar på gymmet samt tvingas dela rum med random person som pratskriker "LÄNGTAR TILL FEBRUARI DÅ ALLA HAR MISSLYCKATS MED SINA NYÅRSLÖFTEN" för att liksom poängtera att hen inte är en av de där nya utan även var en flitig grymmare förra året... Håll ut. Andas. Fortsätt med ditt. Nyårslöften kan nämligen vara en riktigt bra grej. Det var det för mig 2011. 3 januari var början på det liv jag lever nu och jag önskar ALLA den resan. Att känna sig stark inifrån och ut. Det är fantastiskt! 

Till er som har påbörjat den här resan precis nu. Ni har den bästa tiden i ert liv framför er! Så många lärdomar och insikter som väntar. Enjoy the ride!

3 kommentarer:

  1. Låter som väldigt sunda och häftiga mål! Ska bli kul att fortsätta följa dig här och på instagram på din fortsatta resa, för den du har gjort hittills är grym! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Olivia! Jag är så glad för all pepp jag får från er!

      Radera