måndag 20 januari 2014

Gympremiär!

Eller mja, beror på. Räknas sittcykel? Jag har ju besökt gymmet ett par gånger för trampa på den men det har känts rätt värdelöst. Sitta där och slänga längtansfulla blickar mot viktrummet.... I lördags var jag i alla fall på Sats Regeringsgatan och aktiverade kroppen lite med sådant jag egentligen gillar. Och det gick över förväntan! Ingen smärta även om jag märker att jag har blivit rätt stel de senaste veckorna av att bara promenera... Tog det i för sig megalugnt men jag känner att det är ett måste att börja lite smått nu. Om exakt en vecka preppar jag nämligen för mitt första pass i boxen på sex veckor!

Så, rehabpasset. Helt utan vikter, mycket vila.

Uppvärmning
1000 m rodd (motstånd 3)
Rörlighetsövningar

Rehabpass
A1. Utfallsgång, 20 x 3.
A2. Armhävningar på knä, 8 x 3.

B. Pullups med dubbla gummiband, 5 x 3.

C. Bulgarian split squats, 8 x 3 (per ben).

D. Planka på knä, 20 sek x 5.

Och det var det. Nu: Megamycket träningsvärk och muskler som yrvaket undrar vad sjutton det är som händer?! Oh, just you wait...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar