torsdag 30 januari 2014

Ge mig fukt!

Jag är en sådan där som älskar att dricka vatten. Har alltid varit. Snittar tre eller fler liter per dag utan problem, det bara händer. Jag känner därför snabbt om jag har druckit mindre vatten än vanligt ett par dagar, känner jag mig lite trött eller har en början till huvudvärk kan jag nästan alltid bota det med ett stort glas. Men ibland behöver man lite extra och eftersom jag kände mig lite off igår började jag morgonen med en riktig fuktboost! Kokosvatten är toppen om du känner dig uttorkad och behöver återställa vätskebalansen - en helt naturlig sportdryck!

Det blev också några skedar chiagröt. Koka havregryn med vatten, chiafrön och kardemumma. Klart!
upload
Fuktboost Smoothie
1 stort glas

3 dl kokosvatten
1 dl frysta blåbär
några bitar fryst mango
1 näve färsk spenat

Gör så här: Lägg alla ingredienser i en mixer. Skippa spenaten om du vill ha en sötare smak. Dance!

2 kommentarer:

  1. hej!
    jag funderar ibland på det där med att dricka mycket vatten... kan man på det viset skölja ur sig viktiga vitaminer/mineraler? jag har försökt börja dricka mindre vatten/te/kaffe för jag känner ibland som om jag blir alldeles "tom" på näringsämnen när jag druckit "för mycket" vatten eller just kaffe/te och därför kissar mycket. vad tror/vet du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, har inte hört något sådant. Vatten är väl det som transporter näring till cellerna vad jag förstått. De flesta experter/läkare jag har pratat med menar att de flesta i västvärlden är uttorkade, ironiskt nog. Sedan låter det inte bra att tvinga i sig enorma mängder vatten heller utan dricka när det liksom sker per automatik och kroppen vill ha. Däremot kan man ju kissa ut överskott av vattenlösliga vitaminer, men då är det ju för att kroppen inte behöver mer av just det!

      Radera