onsdag 7 juli 2010

ESSENTIAL

IMG_0477
Veckans sminktips handlar om borstar. Helt ärligt, du kan ha hur dyra ögonskuggor som helst. Har du inte bra borstar kommer inte något av det se bra ut på ögat. Så - släng bort de där hårda, äckliga små sakerna som följer med ibland och investera i borstar som håller måttet. Jag köper en borste i månaden, det är ett långsiktigt samlande. När det kommer till mindre borstar gillar jag sådana från MAC, inte farligt dyra och framförallt är de svinbra. Två borstar jag skulle rekommendera alla att ha i sin samling är nummer 194 som är en concealerborste, lätt att hantera och väldigt precis. En annan räddare i nöden är nummer 222 som funkar perfekt för att applicera och blanda ut skuggor med. Glöm inte att rengöra borstarna ordentligt och ofta, jag kör spotcleaning efter varje gång de använts och en djuprengöring varje söndag.

1 kommentar:

  1. Vad är spotcleaning? Måste man köpa en speciell rengöring eller funkar tvål typ? Jag känner att det är dags att tvätta mina sminkborstar nu speciellt om du gör det varje vecka. Jag har inte gjort det på ett år. Vet inte hur man gör på rätt sätt så berätta gärna!

    SvaraRadera