onsdag 7 juli 2010

THEBOX

Fick en del frågor om möhippan som jag ska svara på under veckan. En läsare ville ha en närmre titt på den låda som blivande bruden fick på morgonen. Så tur att jag hade plåtat den innan vi gav bort den då! Lådan har jag knåpat ihop själv. Jag tycker att den är hur fin som helst och tänkte göra några liknande till mig själv. Perfekt som småförvaring eller att ge bort presenter i. Lådan är en vanlig vit som jag köpt på Panduro, ett bra tips är att annars använda en gammal skokartong.
IMG_0328
Du behöver ett fint papper (viktigt att det är lite tjockare, och det jag använt har också struktur eftersom det är stygn i det), dubbelhäftande tejp, en hobbykniv och valfria dekorationer såsom band, spets och stenar.
IMG_0326
Jag har helt enkelt skurit ut passande bitar till de olika sidorna av kartongen. Glöm superlimmet, dubbelhäftande tejp is the shit! Det har jag använt till pappret och det bruna bandet. Sitter perfekt och utan bubblor som det lätt blir med lim. Spetsen och stenarna har jag däremot klistrat dit med stenlim. Det tar lite tid men är inte alls särskilt svårt. Funderar på att dekorera en liten låda att ha mina ringar i... Det skulle vara något va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar