tisdag 6 juli 2010

THEBRIDALSHOWERFULLSTORY

Så, visst vill ni veta mer om möhippan som ägde rum i lördags? I flera månader har vi planerat (fatta vad jobbigt att inte kunna ventilera detta i bloggen!) och jag kan säga att jag var lagom stissig kvällen innan. Nerverna gick på högvarv och ja... Det ledde till ungefär fyra timmars sömn. Det var dock inget problem utan jag hoppade ur sängen för att börja förbereda mat, dekorationer och aktiviteter klockan 07 på lördagen. Samtidigt satt C (den blivande bruden) i en taxi på väg till stationen i Jönköping helt ovetandes om vad som skulle hända. Hennes dag började med en låda ledtrådar och en skattjakt som ledde henne till Stockholm och sedan genom hela stan fram till min innegård där vi festade loss på en matig brunch. Det var ren lycka att se hur glad och överraskad C var (även om vi underskattade henne, hon klarade skattjakten på ungefär halva tiden av vad vi hade gissat vilket ledde till att hon dök upp tidigare än många av tjejerna som skulle vara med... Eh, inte så lyckat).
IMG_0413
En del av brunchen. Biffar, röror, bulgursallad, spenat och tomat- och löksallad toppad med basilika.
IMG_0415
C berättar om skattjakten för de andra, där hon bland annat fick slöjan hon har på sig. Visst är den söt?

Under brunchen blev C rejält grillad, vi hade spelat in en film med hennes blivande make där han fick svara på frågor om allt från barn och karriär till sexställningar. Hon fick lagom många rätt, vi konstaterade att detta äktenskap inte kan bli annat än superlyckligt. En möhippa ska vara personlig, rolig och kärleksfull. Jag skulle aldrig propsa på att skämma ut någon av mina vänner. Det är en smaksak, men jag tycker inte det är kul med fula kläder och förodmjukelse. Sälja kyssar på stan var alltså uteslutet. Men en utmaning måste man ha! Så det blev en shoppingutmaning, C älskar att shoppa och hon älskar att göra fynd. Därför fick hon 300 kronor och en timme på sig att hitta en outfit till kvällen, i second-handbutikerna kring Bondegatan. Det blev en galen jakt och många omgångar i provrummet innan hon, någon minut innan sluttid, hittade det perfekta plagget.
IMG_0418
På väg till Söder där utmaningen ska äga rum. Den fluffiga rosa saken är en pom som vi beställde från ett företag i USA. Vi dekorerade min innegård med dem. Hela möhippan hade färgtemat rosa, vitt och brunt.
IMG_0420
J, E och jag tillsammans med den blivande bruden. Vi tre hade huvudansvaret för möhippan. Tänk om jag vetat detta för 12 år sedan när C började tjattra med mig på väg hem från skolan!?
IMG_0425
C går loss på Stadsmissionen. Stressen var total!

Värmen var sinnessjuk, det var så jäkla kvavt och hett så det blev rätt svettigt där när vi gick runt i solen hela dagen. En välbehövlig paus hemma hos E i Gamla stan där vi gjorde oss iordning för kvällen med drinkar och duschar. Sedan bar det iväg igen, nu till en studio på Kungsholmen. C hade ingen aning och producentsnubben drev en hel del med henne genom att lura i henne att hon skulle måla hela hans nakna kropp med fingerfärg. Jo, hon såg rätt darrig ut där ett tag. Mattias, som han heter, visade henne sedan till skivstudion där hon fick spela in en låt som hon för flera år sedan nämnt som en låt hon "lika gärna kunnat skriva till K" (hennes blivande man). Jag var lite nervös att hon inte skulle minnas att hon sagt detta tlll mig, men hon visste direkt vilken låt hon skulle få spela in. Vi sjöng kör, åt jordgubbar och skrattade åt Mattias dryga kommentarer.
IMG_0436
C goes popstar!

Nu var klockan 21 och det var dags för den klassiska utekvällen, middag och utgång. På Riche åt vi oss mätta (älskar det stället!) och svalkade oss fnittriga med bellinis och mojitos. Senare gick vi loss på White Room och dansade tills fötterna bokstavligen (åtminstonde kändes det så) blödde. Efter 23 timmars möhippa bestämde vi oss för att kasta in handduken.
IMG_0461
Middag på Riche. Perfekt ställe om man är ett stort sällskap då de har en bred meny med olika rätter i varierande prisklasser.
IMG_0455
Jag åt grillad tonfisk. Starkt och gott!
IMG_0462
En mojito innan utgången på White Room var värt!

All in all en omtumlande, otrolig dag och natt med sköna tjejer. Perfekt uppladdning inför bröllopet som kommer bli minst lika kul. Sorry för långt inlägg, och om jag missat något får ni gärna fråga i kommentarerna så ser jag till att svara. Finns det någon bloggläsare därute som planerar en möhippa just nu kanske? Vore kul att höra om i så fall. Nu ska jag måla naglarna. Ciao!

7 kommentarer:

  1. Åh vilken fin möhippa ni verkar fått ihop! Håller med om att man inte ska vira blivande bruden i toapapper eller vad alla håller på med. Det är mycket roligare om man gör som ni gjorde!

    SvaraRadera
  2. Har du en bra bild på den där lådan som hon fick på morgonen? Skymtade den lite i din kompis blogg och den såg så fin ut! Var har ni köpt den?

    SvaraRadera
  3. Vilket bra inlägg! Jag håller faktiskt på att planera en möhippa som ska vara i augusti så det var kul med lite inspiration. Om du vill får du gärna skriva ett inlägg om dina tips hur man planerar en sån här sak, jag känner mig lite osäker då det är första gången. Jag undrar också varför ni hade möhippan så tidigt? Läser C's blogg också och hon gifter sig väl först i augusti? Skit kul att läsa iaf!

    SvaraRadera
  4. Underbara du! Det var nästan lika roligt att läsa om Möhippan som att vara med om den. Blev som att uppleva den på nytt :D

    SvaraRadera
  5. Jag blir alldeles rörd och sååå oerhört stolt när jag läser detta Danielle.Vilket jobb du har lagt ned och så skönt för dig att allt rullade på som du planerat.Du har verkligen(som jag alltid sagt)ett hjärta av Guld.

    //M

    SvaraRadera
  6. Lina: Eller hur? Om inte bruden tycker sånt är hysteriskt kul förstås...

    Anonym: Absolut, det får bli ett eget inlägg. Håll utkik!

    M: Tips kommer också i ett eget inlägg. Det var första gången vi var på/planerade en möhippa också! Men visst är det kul? Yes, möhippan var runt 6 veckor innan bröllopet vilket är lite i det tidigaste laget men eftersom en av våra nära vänner skulle flytta utomlands i början på juli prioriterade vi att hon skulle kunna vara med.

    Charlotte: Jag är så glad att du blev glad!

    SvaraRadera
  7. //M: Åh, fina mamma! Jag älskar dig x

    SvaraRadera