fredag 30 juli 2010

POLISH

IMG_0563
Dags att rensa ut nagellacken! Ovan ser ni en liten del av min lacksamling, de flesta från OPI. Som ni ser ligger de i en låda utan lock. Jag förvarar mycket på det sättet, tycker det är fint och smidigt när man har dåligt med plats. Jag har verkligen gillat OPI men känner att de blir gamla lite för fort. Sega lack är det värsta jag vet. Men jag har hittat ett nytt favoritmärke i Essie så nu köper jag alla lack därifrån. Förutom att de har en otrolig färgskala är lacken så smidiga, sitter bra och länge dessutom håller de ett bra tag vilket jag förväntar mig av lack som kostar lite mer.
IMG_0580
De fyra senaste tillskotten heter (vänster till höger) Funny Face, BBF Best Boyfriend, Long Stem Roses och Tart Deco. Hittills har jag bara provat två av dem, Tart Deco var täckade och naglarna blev som små persikodrömmar, superfint nu på sommaren. BBF Best Boyfriend var mycket mer genomskinlig än vad jag trodde, föredrar du lack som är tunnare är detta hur fint som helst men för att få det täckande krävdes sex lager (!) även då jättefint men kräver ju rätt mycket tid. Ska passa på att använda starka sommarfärger på naglarna genom augusti, i höst kommer jag i vanlig ordning vara sugen på mörka nyanser i lila och rött.

Jag letar fortfarande efter det perfekta lacket i någon slags beigelila nyans. Har ni några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar