fredag 30 juli 2010

I'MOK

Många hör av sig och undrar vad som händer, på grund av det jag skrev på Twitter i går. Efter att ha haft ont i magen i 24 timmar ringde jag sjukvårdsupplysningen i går kväll som tyckte jag skulle åka till akuten på direkten. Väl inne på St Göran blev jag slussad till kirugakuten (Eh... Jag blev lite nervös kan man säga) och de följande timmarna bestod av blodprover, blodtryck och en jäkla massa frågor och undersökningar. I alla fall, allt är bra. Alla mina prover och mätningar kom tillbaka felfria och det fanns inga tecken på några sjukdomar. Jag har fått någon slags medicin och kommer eventuellt göra en gastroskopi om jag fortfarande har ont om två veckor. Läkaren trodde det berodde på stress, vilket jag själv inte alls kan förstå. Oavsett så mår jag bättre och kan gå korta sträckor utan att det känns som att jag ska svimma, i går kunde jag knappt röra mig.

Måste bara säga att personalen på St Göran var så trevliga, snabba och lugna. Tycker vården kan vara knepig, och man stöter ju på en hel del idioter - men personalen på kirugakuten var super, tack!

1 kommentar: