tisdag 10 september 2013

AMRAP-tuesdays

Det är det nya konceptet, på tisdagar kör jag kondition aka (i mitt fall) AMRAPs. Jag har skrivit mer om det HÄR om du undrar vad tusan det är jag tjatar om. Rev av passet tillsammans med Mathilda (ni har väl inte missat hennes nya blogg? Ni hittar den HÄR) och just ett AMRAP-pass är toppen om man är flera som ska träna tillsammans eftersom man hinner snacka lite i vilan och peppa varandra i det jobbiga! FLÅS DELUXE! Och lite rygg på slutet - med @idamariemathilda Eftersom Mathilda kör en pull up-utmaning nu i september avslutade vi med lite rygg. Jag tränar alltid mina chins och pull ups med gummiband (och kompletterar med hantelrodd/latsdrag) just eftersom man då också får träna på det tekniska i att faktiskt dra upp sig själv. Gummiband finns med massa olika motstånd, tyvärr är de ganska dyra men ett eller två band (med olika motstånd) kan vara en bra grej att investera i om man verkligen vill utveckla sin teknik i dessa övningar. Det var först när jag började med det som jag ens fattade HUR en riktigt pull up ser ut... Nu är jag ju inte där än men... Vi kämpar på! I will eat you! Post-workout chocolate
På väg hem en chokladkaka. Post workout-choklad såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar