måndag 23 september 2013

Hello tyngdlyftning!

Ända sedan jag lade om min PT-träning till måndagar har det blivit veckans bästa dag! Jag vet inte vad det är med den där boxen, men den ger mig något. Energi, hopp - och ett jäkla glädjerus. Sedan måste jag ge mig själv en klapp på axeln för att jag på senaste tiden har blivit så stark i psyket. Vilket gör mig starkare i kroppen. Inte ett enda mespass på länge och nu känns det som att min standard verkligen är hög. Jag ger allt, fokuserar på tekniken och kontakten med musklerna. Inget slarv, inga svaga insatser. Jag vet, det kommer säkert komma ett dåligt pass igen. Det hör väl till livet med lite berg- och dalbana.

För maximala resultat är det bra att variera övningar, intensitet, vikter... Så blir du starkast och mest uthållig snabbast. Så du kan bli ännu starkare! Ha en plan är vad jag försöker säga, är du inne i en fas där du vill se resultat rekommenderar jag inte att du går till gymmet utan ett färdigt pass. Visualisera. Planera. Jag vill själv spetsa till min träning för att varje period ska bli så lyckad som möjligt. Man kan inte löpträna för maraton, maxa i knäböjen och bli yogaproffs på samma vecka om ni fattar hur jag menar? En sak i taget!

Jag har precis avslutat en drygt 4-veckors period med med nästan enbart Crossfit-träning (tänk WOD) och nu väntar några veckor med tyngdlyftning igen. Att köra högintensiva cirklar HAR blivit riktigt kul (i början... Not so much) men tyngdlyftning är trots allt typ det bästa jag vet så HALLELUJA! Skrattade hela vägen hem...
Ni glömmer väl inte att variera er träning? En tydlig plan kommer ge er så mycket bättre resultat! Efter fyra veckor med mer högintensiva cirklar återgår jag nu till tyngdlyftningen ett tag. Min största kärlek så det var all smiles i boxen i dag!!
Lite glädjedans i omklädningsrummet efter passet... JA! Det hör till. Endorfiner ni vet, det är knark!
Dagens gympepp
Min bästa träningslåt just nu. Jag lyssnar sällan på musik när jag tränar (mer än det som spelas på gymmet) men på vägen dit tycker jag om att tagga till med något bra på idiothög volym... Vilka är era bästa träningslåtar just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar