tisdag 4 mars 2014

In my heart it's spring

Ljuset vi vaknar upp till nuförtiden - wow! Visst känns det som att våren är på väg? Lite hopp i luften sådär.
IMG_4412Rosor passar fint i en gammal nötsmörsburk!
IMG_4416
Dagens träning bjöd på skönt flås, först sex varv av kb-svingar, double unders och cykling. Sedan stod det 15 minuter löpning i mitt program. Tog den svängen ute och öppnade upp mitt Nike+ app för att kunna mäta min hastighet. Tydligen var det 85 veckor sedan (!!!) jag och den där appen sågs sist så det kanske var dags även om jag föredrar mina sprintar och aldrig kommer orka försöka bli långdistansare.

Betade av 2,6 kilometer i ett skönt och behagligt tempo, målet för mig idag var att hålla jämn hastighet hela vägen då jag annars älskar att bränna ut mig själv de första fem minuterna... Detta jobbar jag mycket på även i mina amraps, att hitta det där arbetstempot precis på gränsen. Där det är svinjobbigt men hanterbart, så man kan hålla på längre än två minuter utan att behöva vila. En underbar känsla när jag lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar