tisdag 7 september 2010

ANDTHEWINNERIS

Vinnaren i tävlingen om Dior-parfymen är detta bidrag. Detta doftminne berörde mig direkt och jag kan absolut relatera till den där känslan av hur en ganska trivial sak kan väcka så många känslor... Du som skrev detta - grattis! Mejla din adress till daniellesblogg@gmail.com så ser jag till att skicka iväg parfymen till dig så fort jag kan!

Vinnande bidraget kommer här...

"Jag visste direkt, kunde till och med känna doften då jag läste texten om tävlingen. Ett schampoo. Ett helt vanligt jävla schampoo. Det finns i varenda mataffär, på varenda bensinstation och dessutom över hela världen. Ändå betyder doften så otroligt mycket för mig. Det är år och åter år sedan tiden då jag använde det. Vi var på resande fot, jag och mannen jag älskade. För att packningen inte skulle vara allt för tung delade vi schampoo, en sort som vi gemensamt hade valt ut. Åren efter resan har det hänt att jag då och då i händelse av att inget annat schampoo funnits behövt använda samma märke. Återupplevelsen om svunna tider har ibland varit så stark att tårar har runnit nedför kinderna ikapp med duschvattnet. Jag är otroligt imponerad över vilken effekt en doft kan ha och vilka minnen den kan återskapa. Jag kan rekommendera att dela en doft med någon. Det är vårat privata doftminne som direkt förflyttar oss båda i tid och rum, något ingen kan ta ifrån oss. Dessutom råkar vårt doftminne vara väldigt enkelt att återskapa då tillgängligheten är stor".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar