lördag 4 september 2010

TESTING:MAXFACTORXPERIENCE

smink
I oktober kommer Max Factors nya makeup-serie Xperience. Jag har haft dessa liggande ett tag med avsikt att de ska recenseras, så nu lägger jag upp detta innan jag glömmer det igen.

Xperience volumising mascara är i mousseform men det gör ingen skillnad när man applicerar (det känns som en vanlig mascara) men däremot ska de finnas mer pigment än normalt i denna, vilket jag tycker man märker - den är verkligen svartaste svart. När det gäller resultat så ger den volym, men ingen vidare längd. Den står ingenstans att det ska ge längd, så man kanske inte ska kritisera detta men min personliga referens är längd och volym så därför rekommenderar jag inte denna om längden på fransarna är viktig för dig. Mascaran klumpar inte och håller hela dagen utan att smula, vilket är ovanligt för mascaror i denna prisklass. Däremot tycker jag borsten är hård och rent ut sagt obehaglig, i jämförelse med min mascara från Dior så gör denna borste ont, därför skulle jag inte köpa den. Men det handlar naturligtvis om preferenser. Kommer kosta 175 kronor.

Xperience sheer gloss balm finns i fem nyanser och den jag har provat har färgen Coral, rosa med massa skimmer. Den marknadsförs som ett lipbalm med läppglans-effekt, men jag tycker den känns mer som ett mjukare läppstift. Den innehåller Spf 10, jojoba och sheasmör som ska verka vårdande för läpparna. Jag tycker den har en fin färg och är lätt att bygga på för mer effekt. Däremot torkar den ut mina läppar och måste appliceras ofta för att hålla sig perfekt. För priset en helt okej produkt som är snyggast kvällstid. Kommer kosta 100 spänn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar