måndag 20 september 2010

THISDAYSUCKS

Den här förbannande måndagen kan gå till historien som en av årets värsta dagar av flera skäl. Jag listar!
  • Som ni alla vet förändrades Sverige till det sämre i går i och med att SD kom in i riksdagen. Att alliansvänner och politiker ens kan hitta en enda grej att jubla för gör mig förbannad. Hellre vem som helst som statsminister om vi kunde göra SD ogjort, tycker jag.
  • Min huvudvärk dödar mig långsamt och vägrar försvinna.
  • Det är kallt och mörkt redan vid 20. Inte vant mig vid detta än.
  • Fick reda på att Joshua Radin ställt in sin spelning på Debaser. Du kan inte göra så här mot mig!
  • Jag har jobbat riktigt uselt i dag, som en hjärndöd. Hemskt dålig start på veckan.
  • Kaos i riksdagen väntar. De närmsta fyra åren känns totalt meningslösa. Ingenting kommer hända, ingenting kommer kunna bli gjort.
  • Det finns så jävla många idioter. Överallt! Vad jag önskar att ni kunde försvinna ur mitt synfält allihopa...
  • Det är stökigt, mitt täcke ligger i tvätten (jag och A delar alltså på ett enkeltäcke, snacka om sömnbråk...) och jag måste komma bort från Stockholm och Sverige. Helst i går. Helst förra veckan. Klyschigt, men sant.
Hoppas ni mår bättre! Hälsningar den bittraste och mest cyniska tjejen i världen (kanske kan det vara så illa...).

2 kommentarer:

  1. Det är inte avgjort än. Nu räknas utlandsrösterna och de röster som avlagts i en annan vallokal än den man borde ha gått till. Ifall Alliansen får 7000 röster till har vi majoritetsregering och då är SD's roll i riksdagen betydligt mindre än vad den är idag. Att de överhuvudtaget kom in kan vi till stor del skylla de övriga partierna och framförallt media för. Hade man tagit fighten mot dem och bemött argumenten istället för att bara tysta ner hade kanske inte läget sett ut så här.

    Att läsa din punkt om att "de närmsta fyra åren känns totalt meningslösa" känns skrämmande. Tappa inte hoppet innan allt är klart.

    SvaraRadera
  2. "Kaos i riksdagen väntar. De närmsta fyra åren känns totalt meningslösa. Ingenting kommer hända, ingenting kommer kunna bli gjort."

    Säga vad man vill om SD så nog kommer deras riksdagsinträde att sätta sprätt på svensk politik! Dom fyra närmsta åren (om det inte blir nyval...) kommer att bli väldigt spännande! Bäst att ladda med CocaCola och chips framför tvn. Kaos är kul. Fast jag håller med om att det är ju inte så bra för Sverige som stat och nation med kaos i riksdagen. Men för mig som tvtittare är spektaklet kalasunderhållning.

    SvaraRadera