lördag 4 september 2010

WINDIOR

IMG_1002
Okej, vi provar det här med bloggtävling. Först ut är denna klassiska doft från Dior. Det är en blommig och varm doft och passar dig som gillar feminina dofter med lite tyngd. Hjärtnoter är jasmin, plommon, viol, orkidé och ros. Värde cirka 670 kronor.

För att vinna denna parfym kommentera med ditt starkaste doftminne. Alltså, en doft som alltid påminner dig om något visst. Du kan kommentera anonymt, men måste vara beredd att mejla mig din adress om ditt doftminne vinner. Tävlingen avslutas måndag klockan 22. Lycka till!

4 kommentarer:

  1. Jag visste direkt, kunde till och med känna doften då jag läste texten om tävlingen. Ett schampoo. Ett helt vanligt jävla schampoo. Det finns i varenda mataffär, på varenda bensinstation och dessutom över hela världen. Ändå betyder doften så otroligt mycket för mig. Det är år och åter år sedan tiden då jag använde det. Vi var på resande fot, jag och mannen jag älskade. För att packningen inte skulle vara allt för tung delade vi schampoo, en sort som vi gemensamt hade valt ut. Åren efter resan har det hänt att jag då och då i händelse av att inget annat schampoo funnits behövt använda samma märke. Återupplevelsen om svunna tider har ibland varit så stark att tårar har runnit nedför kinderna ikapp med duschvattnet. Jag är otroligt imponerad över vilken effekt en doft kan ha och vilka minnen den kan återskapa.Jag kan rekommendera att dela en doft med någon. Det är vårat privata doftminne som direkt förflyttar oss båda i tid och rum, något ingen kan ta ifrån oss. Dessutom råkar vårt doftminne vara väldigt enkelt att återskapa då tillgängligheten är stor.

    SvaraRadera
  2. När jag gick i sexan gjorde min första kärlek slut med mig på skolavslutningen. Hela mitt tonårsliv har lukten av syrénblommor varit lite obehagliga, liksom berört mig på något sätt utan att jag fattat varför. Sedan insåg jag en dag när jag promenrade till en kompis att hela skolgården där jag gick på mellanstadiet är full med syrénbuskar. Häftigt att en doft jag inte ens la märke till då har förföljt mig hela livet...

    SvaraRadera
  3. Den allra första Paris Hilton parfymen får mig att minnas det året jag jobbade på charter. Det var åtta månader av solsting, fylla och ångestfyllda ligg men jag kan inte låta bli att le när jag går på stan och passerar någon som bär doften. Jag har även flaskan kvar (nästan slut) som jag luktar på ibland bara för att minnas en ansvarslös tid som både var hemsk och underbar...

    SvaraRadera
  4. Mitt bästa doftminne är saltvatten. Då tänker jag på barndomssemestrarna på stränderna och bekymmerslösa tider :)

    SvaraRadera