tisdag 24 juli 2012

Premiär för Crossfit!

Jag bor i en fantastisk stad när det gäller träningsmöjligheter. Nördiga små källargym, militärpass utomhus och sköna löpspår fem minuter från stan. Efter mitt nu-får-du-faktiskt-skärpa-till-dig inlägg (HÄR!) fattade jag telefonen och ringde upp en Crossfit-tränare och i dag körde vi vårt första pass. Som alltid när man träffar en ny tränare gick en del av timmen åt att utföra olika tester och snacka genom vilken nivå jag ligger på samt vilka mål jag har. Crossfit är ett styrke- och konditionsprogram där man ofta utför cirklar av olika moment på tid. Inga maskiner, bara fria vikter, kettlebells, bollar och egen kroppsvikt. Intensivt och svårt. Jag hoppas att en kombination av Crossfit, traditionell styrketräning och löpning/yoga ska bidra till den där toppformen som jag snackar om... Känns bra att jag har påbörjat ett nytt träningsprogram där jag kan chocka kroppen och lära mig mycket nytt.
Jj Hj
På vägen hem besökte jag Juiceverket och köpte en proteinspetsad smoothie med Pina Colada-smak. Ni vet att jag älskar min kokos!

Hello Crossfit! This morning I met with my new trainer at Crossfit Nordic to plan our future workouts. Crossfit is a strength and conditioning program that focuses on improving fitness and general physical preparedness. Hard work in other words. I'm so excited to work my butt of so that I can rise to  the next level!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar