måndag 30 juli 2012

Kickar i gång veckan

I dag körde jag mitt andra Crossfit-pass med tränare och wow! Äntligen satt marklyften som ett smäck (eller nära i alla fall) och jag körde också chins med gummiband som hjälp. Jag kände verkligen power! Att klara chins är ett sådant där evighetsprojekt, vi får se när jag klarar min första perfekta. Det kan nog ta ett tag. Nils, som tränar mig, är framförallt supernoga med tekniken - nästan så man blir frustrerad! Samtidigt är det verkligen fantastisk coaching jag får och efter detta enda pass har jag utvecklats i kroppskontroll. Jag gjorde 18 marklyft i set om 3 varav de sista tre seten på 55 kilo. Ett nytt rekord och jag kan definitivt ta mer än så. Men först ska tekniken sitta!
Great workout with Crossfit-Nils H
Jag har tur som aldrig har råkat ut för en träningsskada och vet att det till stor del beror på att jag har blivit undervisad av kompetenta tränare. Men nu när jag kommer upp på så pass höga vikter känner jag att det blir ännu viktigare att inte tappa tekniken... Skador kan hålla sig borta tack!

Yay! A new week with new challenges and fun plans! This morning I met up with my Crossfit trainer for my second workout and it was great. I think it's really important to keep good form when weight training and as I'm getting stronger it's even more important. I say no to injuries!

2 kommentarer: