tisdag 29 januari 2013

Projekt Ellen: Första mätningen

Tre veckor har passerat sedan min kompis Ellen körde i gång sitt hälsoprojekt. Läs mer om det HÄR. I dag var det dags för första mätningen. Lite pirrigt och nervöst förstås, för oss båda. Men resultaten var fantastiska och jag är mer än nöjd! Och det är hela sju veckor kvar tills vi är i mål! Självklart får jag en boost av detta eftersom det är jag som coachar Ellen men jag blir också väldigt pepp och glad av att se hur peppad hon är. Förutom att hon följer sin kostplan till punkt och pricka tränar hon hårt och tungt tre gånger i veckan. Denna kombo har visat sig ge fantastiska resultat, läs bara vidare... I kväll kommer Ellens första mätning upp på bloggen. SÅ JÄVLA GRYM ÄR DEN HÄR BRUDEN!
Detta har hänt sedan den 8 januari: 

Vikt: 54,7 kilo (minus hela 3 kilo!).
Mått: Minskning på flera ställen, bland annat 3,5 centimeter i midjan och 2 centimeter kring låret.
Styrka: Ökad styrka. Ellen har bland annat ökad 5 kilo i militärpress, 10 kilo i squats och 10 kilo i latsdrag.

Nu väntar vi med spänning på nästa mätning...

5 kommentarer:

  1. Grymt! Bra jobbat! Ni båda såg så starka och fräscha ut idag på gymmet:)

    SvaraRadera
  2. Wow! Imponerad och stolt över er båda!! När kommer distans /online - kursen? / Charlotte

    SvaraRadera
  3. Du är så coool!!!
    Nu sätter min träning igång den med, träffar min pt Jarkko imorgon och sedan finns det INGEN återvändo!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, gött! Berätta hur det går framöver!

      Radera