torsdag 31 januari 2013

Recept: Spicy Asian salad

I bland bara lagar man något som är så gott att man tjatar om det i evigheter... Detta är en sådan rätt! Jag vill äta det varje dag! Men jag lägger band på mig... För att liksom inte tjata ut det. Men medan jag väntar på nästa vecka (då denna sallad hamnar på menyn igen) kan ju ni prova - och berätta vad ni tycker!
Spicy Asian salad
Spicy Asian salad
4 portioner

1 litet vitkålshuvud
2 morötter
4 stjälkar selleri
1 gurka
2 avokado
sesamfrön
dressing
olivolja
vinäger
nötsmör av valfri sort

Gör så här: Strimla vitkål, morot, selleri och gurka. Blanda i en skål. Skär avokado i skivor och lägg ner i skålen. Strö över sesamfrön och rör om. Blanda dressingen i den mängd du vill, jag brukar köra 3 msk olivolja, 1 msk nötsmör och en skvätt vinäger för två. Häll på dressingen och rör om igen, låt gärna stå 10 minuter. Servera som den är eller med valfri proteinkälla.

LCHF och Paleo-godkänd 
OBS! Jordnötter är ej en del av paleotisk kost så därför kan inte jordnötssmör användas om du följer strikt Paleo. Följer du strikt LCHF kan du utesluta morötterna helt eller ersätta med paprika. 

2 kommentarer:

  1. Ser supergott ut! Äter du den som den är eller med någon speciell proteinkälla, vad i så fall? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ätit det både med kyckling och biff!

      Radera