tisdag 17 augusti 2010

DINNERATSTUDIO

IMG_0617
I fredags var vi som sagt förbi nyöppnade Studion i Jönköping. Bra restauranger är något jag och A verkligen uppskattar och framförallt i Jönköping behövs de! Detta ställe ligger i de magasin som byggts upp längs Munksjöbryggan.
IMG_0611
Förutom interiören var även maten bra, menyn liten men tillräckligt varierande för att klassas som en bra meny där alla kan hitta något. Min fläskytterfilé var god (kunde gärna varit lite mer rosa) och tomatsalladen med getost var fantastisk. Helt klart godkänt, och en riktig fullträff i Jönköpingsmått mätt. Det var nästan Stockholmsnivå på servicen, något som Jönnet verkligen måste bli bättre på. Många är så sjukt slöa och otrevliga där nere tänkte vi båda på nu när vi var nere.
IMG_0612
Här är han ju! Min favoritperson alla gånger. I ursnygg skjorta från Acne dessutom, som även jag tar på mig ibland. Den är så mjuk. Om ni trippar till Studion någon kväll måste ni beställa in creme brulén. A tog det (och jag hallonsorbet med citroncurd och chokladmousse) och det var bland det godaste jag smakat. All in all, a wonderfull night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar