onsdag 18 augusti 2010

FOODTALK

I går lagade jag mat hemma för första gången på... Veckor? Ja, det är hemskt men sant. Både jag och A har fullspäckade scheman och att landa på en restaurang framåt kvällen är något som är så jävla härligt. Ett problem mindre liksom. Och eftersom man kan få bra mat här till rimliga priser finns det egentligen inget hinder, förutom då det faktum att jag egentligen älskar att laga min mat själv. I går gjorde jag en fantastisk gryta med morötter, fänkäl, lök, tomater, buljong, vinäger, chili och annat jox. Det var underbart att få röra och krydda och improvisera igen. I går pratade jag dessutom en sväng med Renée Voltaire som tyckte att jag bara måste göra egen mandelmjölk. Så nu har jag beställt en sil och så får vi se hur det går sedan. Har ni smakat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar