torsdag 12 augusti 2010

FORMEX

IMG_0586
I dag har jag varit på Formex-mässan (en stor inredningsmässa för inköpare, press och branschfolk) och körde ett trendsvep. Förutom alla nyheter (jag blev helt galen och ville ha typ halva mässan hemma) tyckte jag det var kul att framförallt se de små stylade rummen som fanns lite här och var. Detta 60-tals rum var himla fint.
IMG_0590
Temat på årets mässa var Happy och det fanns mycket cerise i omlopp. Även i detta rum som skulle symbolisera 00-talet. 90-tals rummet vill jag inte ens visa för det var så fult. Klockrent stylat, men herregud har vi levt sådär? Tyvärr ja.
IMG_0591
En av de sakerna jag föll mest för var detta brickbord. Finns inga återförsäljare i Sverige än, men jag håller tummarna att det går att hitta i butik till hösten.

Pressfrukosten var förövrigt väldigt fin med små presentboxar som innehöll yogurt, smörgås, macarons, bestick från Gense och något slags muffinbröd...

1 kommentar:

  1. Undrar om 70-talets mörkgröna och mörkbruna tapeter med storblommiga mönster kommer tillbaka... Jag har svårt att tro det men man vet ju aldrig. Kanske jag måste skriva till Folksam och fråga om dom har någon försäkring som dom kan erbjuda för att mörkbruna tapeter med storblommiga mönster aldrig mer ska bli mode. (fniss, det var en rolig idé. Det där med maila Folksam om försäkringar mot framtida mode :)

    SvaraRadera