torsdag 26 augusti 2010

PLANNINGANDDREAMING

Äntligen klar med dagens jobb, har flängt runt hela dagen och kan nu slå mig ner i soffan för att snabbt kolla läget i bloggen. Tittar bara in för en snabb update sedan ska jag slå igen locket på min bärbara. Stirra in i en skärm gör jag tillräckligt mycket ändå. Känner ni inte det, att man bara vill ta en teknisk paus ibland? Telefonen ringer i ett, mejlen plingar, twitter, alla bloggar, nyheter och webb-tv. Fan, man blir galen på skiten ibland alltså. Vill typ dra igen gardinerna och bara stirra rakt ut i tystnaden ett par timmar, så kan jag känna. Kanske något överdramatiskt. I dag har jag packat ihop efter plåtningen i går, varit på en butiksöppning, åkt alldeles för mycket taxi, korrat inspirerande tidningssidor, suttit i möte och skrivit mängder med listor i mitt nya block. Utöver jobbet är det mycket som ska fixas inför nästa vecka och vi har bestämt oss för att skippa semester i år. Det känns att sommaren är över och det är dags att ligga i om vi ska komma dit vi siktar. Förhoppningsvis har vi en underbar vintersemester att se fram emot istället... Åh, ska snart börja kolla flygbiljetter. Nä, nu blev detta mycket längre än vad jag hade tänkt. Som vanligt. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar