tisdag 24 augusti 2010

WRITEBABYWRITE

IMG_0810
Gick en sväng på stan efter jobbet, trängdes med en massa förväntansfulla ungdomar som shoppade för skolstart. Kände mig lite i skoltagen själv när jag gick där och botaniserade bland pennor och kalendrar. Men egentligen var jag mest på jakt efter ett idéblock till höstens projekt. Jag tycker det finns så himla lite fint i det här landet när det kommer till brevpapper, block och sånt. I USA finns mängder med mindre företag som tillverkar de mest bedårande grejerna. I Sverige blir det mest Ordning&Reda och Moleskin för min del. Men. Nu funderar jag på om jag ska slå till på ett block från Mulberry för att liksom peppa mig själv lite extra, nu när jag står inför en spännande förändring som jag är lite sådär smygstolt över... Visst jobbar man bättre när man har fina redskap? Gillar särskilt detta gula. Nästa vecka börjar hösten för min del och då ska inspirationen och energin vara på topp! Tvivlar inte en sekund på detta då jag redan nu känner mig taggad till tusen. Speak to you soon, x.

Blocket är alltså från Ordning&Reda och är i läder. Eh... Smuschen verkade visst komma med där på ett hörn också. Nu ska jag fortsätta min kväll med min favorit som jag har hängt ihop med i fem och ett halvt år nu på dagen. Detta utbrast han med världens gulligaste röst när vi möttes efter jobbet. Jag är inte så bra på årsdagar och sånt, men är kärare än någonsin ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar