söndag 29 augusti 2010

MYLIFE

IMG_0845
Högst upp i min tidningshög ligger nu Yourlife som jag bara längtar efter att få en stund med. Tycker utan tvekan att detta är en av de mest spännande satsningarna på väldigt länge... Jag har länge klurat och tänkt på hur man kan göra journalistiska produkter för kvinnor som ger mer analys, smart underhållning och djupare läsning. Vi kvinnor älskar ju handväskor och bronzer, men jag är övertygad att vi är lika många som vill diskutera och reflektera över livet och allt vi hör och ser. Ska bli intressant att se om formatet Carina Nunstedt skapat håller måttet och läsarna intresserade. En sak jag i alla fall älskar är att hon säger sig ha skapat detta magasin för läsarna, kan inte vara mer trött på nya medieprojekt där man satsat på "en produkt som annonsörerna kommer älska". Självklart, annonser ÄR viktiga. Men en tidning utan läsare eller en nättidning utan besökare kan aldrig vara annonsstark. Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar