måndag 30 augusti 2010

NEWSEASON

Visst märker man att en ny säsong har börjat. Inbjudningar till pressevent om julgrejer (!?) trillar in, tempot blir högre och livet skriker efter rutiner. Även om jag har jobbat hela sommaren och totalt haft semester en dag i år är det liksom inte vanlig vardag på sommaren. Nu är det tvätt och städ och storhandling. Vi åt i för sig ute i dag, men jobbar på det. Det var som när jag pratade med en vän förra veckan som bestämt meddelade att hon inte kunde följa med ut och ta ett glas vin. Hon skulle tvätta. "Herregud, jag har inte tvättat på typ fyra veckor" utbrast hon sådär lagom glad över helkvällen i tvättstugan som väntade. Ungefär så är det här med. Så denna vecka måste jag tvätta, rensa ur hemmet, panta, storhandla och städa upp min bokföring. Det sistnämnda är absolut det viktigaste. En eftermiddag med kvitton och fakturor måste jag få till. Yes, jag känner mig peppad. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar