onsdag 6 juli 2011

BOOKWORM

IMG_2999
Vilka slags böcker gillar ni?

Jag sprang ett par ärenden i dag och passade på att haffa två böcker när jag ändå var inne på en bokhandel för att köpa skrivblock och pennor. Jag älskar att läsa men kommer jag ur rutin är det en sådan där grej som får ryka ur min vardag direkt. Som barn slukade jag böcker! Hela nätterna satt jag uppe och läste (vilket drev mina föräldrar till vansinne eftersom jag var trött som en klubbad säl på morgnarna). Det bästa jag visste var att fylla år för då (förutom själva grejen att fylla år såklart) fick jag alltid en stor, tung roman av min mormor som alltid visade sig vara skitbra. Flera av de bästa böckerna jag någonsin läste som barn och tonåring har jag fått av henne. Jag har läst Little Women av Louisa Alcott typ hundra gånger, min pappa högläste den för mig när jag var typ åtta och sedan dess är det en av de bästa böckerna jag vet. Jag skrev till och med en egen bok när jag gick i sjuan (no joke - det var 184 stycken handskrivna A4, det är väl ganska grymt för en 13-åring). Och jag kan läsa allt! Genrer och sådant bryr jag mig inte om så länge språket är bra och fängslande. I dag fick det bli Sophie Kinsellas senaste i Shopaholic-serien (bra och skön sommarläsning) och My sister, my love av Joyce Carol Oates. Sitter ni inne på några bra boktips så skriv en rad i kommentarerna. Och vad läser ni just nu?

1 kommentar:

  1. Åh boktjuven måste du läsa om du inte gjort det! Helt fantastisk! det är verkligen en sådan bok som man vill att alla ska läsa..läs den!

    SvaraRadera