torsdag 7 juli 2011

FOUREYES

Skratta inte ihjäl er nu... Jag behöver er hjälp mer än någonsin! Det ligger till som så att jag har ett synfel. Detta bekräftades för ett par år sedan men det är inte så allvarligt att jag egentligen känner något behov av att ha glasögon eller linser jämt och ständigt. Däremot är det lite jobbigt att titta på tv och framförallt - jag får inte ta körkort utan någon form av synhjälp. Jag har provat linser och tyckte att det var vidrigt, fick aldrig in någon rutin på det och sedan struntade jag i det.

Men nu hade jag tänkt börja övningsköra inom den närmsta framtiden (typ inom ett år eller så) och därför tänkte jag köpa ett par glasögon som jag kan ha vid behov. Det finns inte en chans att jag kommer ha glasögon på heltid men jag behöver ett par att använda då och då. Problemet? Jag ser ut som en mupp i glasögon! Så. Snälla, snälla rösta i kommentarerna om vilket par jag ska köpa. Alltså vilka jag ser minst muppig ut i. Tyvärr var jag tvungen att ta bilderna lite i profil för att datorn reflekterade så mycket i glasen. Rösta rösta! Då blir jag evigt tacksam! Okej, här kommer bilderna...
Bild 2011-07-07 kl. 18.55
Nummer ett. Från Chanel. För stora?
Bild 2011-07-07 kl. 18.58
Nummer två. Från Chanel. För mycket lärarvikarie?
Bild 2011-07-07 kl. 18.59 #4
Nummer tre. Från Bottega Veneta. De här är typ ljusbruna, men det syns inte här. Tråkiga?
Bild 2011-07-07 kl. 19.03 #2
Nummer fyra. Från Marc Jacobs. För maskulina?

11 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja säga både ett och tre. men bäst är du i nummer ett. :)

    SvaraRadera
  2. Nummer ett eller tre tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Nummer 3 av alternativen tycker jag. Fast jag skulle rösta för en ljusare båge till din fina ljusa hy.

    SvaraRadera
  4. Fast nummer 1 var snyggare över näsan. 3 var så breda där. Ja, det är knepigt det där med att välja bågar...

    SvaraRadera
  5. En skönhet klär i allt :) jag röstar på ettan!

    SvaraRadera
  6. Sorry men varför ska du köpa så dyra bågar om du bara ska använda de "då och då"? Det finns mycket billigare glasögon som inte kanske är märken men ändå, en tanke, glaset kostar rätt mycket också

    SvaraRadera
  7. Jag skulle rösta också var tanken. Jag väljer nummer ett, men alla var snygga så ta de billigaste!

    SvaraRadera
  8. Charlotte: Provade ljusa, såg medelålders ut. Det tyckte till och med butikspersonalen, okej de använde kanske inte ordet medelålders men typ...

    Anonym: Hittar inte ett enda snyggt budgetpar. Men har du tips så gärna!

    SvaraRadera
  9. Defintivt nummer ett! Ser kvninnliga och moderna ut på samma gång!

    SvaraRadera
  10. Nummer ett! Definitivt.

    SvaraRadera