lördag 16 juli 2011

WATERPROOF

IMG_3093
Nytt i min sminksamling!

Förra veckan gjorde jag en beställning hos beautybay.com, en brittisk skönhetssajt med bra priser, snabb leverans och fantastisk kundtjänst. Ett tips är, om ni vill beställa från deras sajt, är att börja följa dem på Twitter. Då får man en rabattkod på 10 procent. Hur bra? Anyways, bland annat så beställde jag den hypade paletten Naked från Urban Decay. Den ska jag skriva mer om i ett annat inlägg. Jag klickade även hem ett foundation från I.D i nyansen Fair. Som ni kanske vet så är jag egentligen inte så förtjust i deras foundation då jag tycker att man blir alldeles för glansig och att sminket lätt svettas bort. Men! En av mina systrar nämnde för mig att de har kommit med en matt variant som skulle vara mycket bättre. Det var jag ju tvungen att prova, eller hur? Recension kommer. Den tredje produkten är en maskara från Urban Decay med namnet Cannonball.

Denna maskara ska vara den bästa vattenfasta maskaran som existerar på denna jord. Recensionerna på nätet är i princip enbart positiva och jag blev nyfiken eftersom många vattenfasta maskaror faktiskt inte håller en särskilt hög standard. Efter att ha använt den två gånger säger jag bara - wow! Den här maskaran rör sig inte ur fläcken. Det ultimata testet var en dusch där jag blötte hela ansiktet och använde en ansiktsskrubb. Resultatet? Den där maskaran hade inte ens klumpat sig! Däremot gör den inte direkt under för fransarna, de blir lite längre, lite svartare och lite tjockare. Så vill du ha riktigt snygga fransar är detta inte rätt köp, däremot finns det ingen bättre produkt att använda när du ska träna, hänga på stranden eller gå ut med i regnet….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar