torsdag 14 juli 2011

BRONZEITUP

IMG_2983
Välj en bronzer som är rätt för din hudfärg, om du inte vill bli helt orange...

Bronzer har bara funnits i min sminksamling två somrar. Jag är väldigt ljus, blir aldrig solbränd och trodde helt enkelt att bronzer var totalt uteslutet för min hudtyp. Finns det några fler porslinstyper som känner igen sig? På marknaden finns nu tusentals bronzeprodukter så det är faktiskt möjligt för alla att hitta en nyans som passar just dig. På bilden ser ni mina absoluta favoriter som jag använder hela tiden. Längst till höger ser ni en från Nars i färgen Laguna och längst ner en från Benefit i färgen Dallas. Dessa två använder jag oftast under kindbenet för att få en snyggare form på ansiktet, de är fria från skimmer och funkar även att borsta över hela ansiktet (vi vill ju inte se ut som glitterbomber helst). Kitet med tre bronzers från Too Faced, The Bronzed and The Beautiful, är en trio som är helt fantastisk! Snow Bunny är en bra produkt att använda på vinterhalvåret då den är rätt ljus och Pink Leopard funkar som ett jättefint guldrosa rouge eller som en highlight för kindbenen. Sun Bunny är tyvärr lite för mörk för mig men ibland använder jag den ljusare halvan under kindbenet. Ska du köpa din allra första bronzer rekommenderar jag kitet från Too Faced då du får tre superfina produkter i en! Då kan till och med oss bleka typer se lite solkyssta ut... Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar