måndag 18 juli 2011

SALLADBAR

IMG_3108
Halloumi är min största last just nu... Så gott!

Tjena! Vi kickar i gång veckan med ett litet mattips. Jag har blivit helt såld på vegetariska sallader, på sommaren tycker jag alltid att aptiten går ner och man är mer sugen på lättare mat. De senaste två veckorna har jag säkert ätit mina sallader till middag 12 dagar av 14. Tyvärr är ju sallader ute på fik oftast ganska äckliga, jag föredrar definitivt att göra dem själv. Min favoritsallad just nu gör jag med rucola, tomater, oliver och stekt halloumi. Sedan ringlar jag min senapsdressing över (två msk olivolja, en skvätt vinäger och en tsk grovkorning senap). Vill du ha mer protein är det gött att slänga på lite stekt bacon eller byta ut halloumi mot buffelmozzarella och lägga i lite parma eller salami. Prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar