måndag 4 juli 2011

TANSAFE

IMG_2975
Solskyddsfaktor från Le Tan och After Sun Balm från Badger...

Jag har skrivit om hur viktigt det är att skydda huden tidigare men jag tänkte att det förtjänade ett till inlägg. Jag tycker inte det finns något härligare än att smörja sig med solskyddsfaktor - för mig är det ett sommartecken på hög nivå! Det jag gillar mindre är alla dessa solkrämer som luktar konstigt, lämnar oljiga hinnor på huden eller aldrig riktigt sjunker in. Solprodukter från Le Tan är enligt mig de allra bästa, och deras kokosprodukter luktar underbart! Den stora flaskan har jag hemma och den lilla i väskan för smörjning under dagen. Jag använder SPF 30 då jag är ljus och blir bränd lätt. Eftersom jag faktiskt inte ens kan bli riktigt solbränd (jag försökte verkligen en sommar, solade tre timmar varje dag för att bli brun, men nej) så har jag absolut ingen anledning att slarva med skyddet eller ens befinna mig i solen längre stunder. Skulle jag trots allt bli lite röd smörjer jag bara med en After Sun Balm från Bagder som doftar lavender och apelsin. Den återfuktar och svalkar riktigt bra! Badger är också ett favoritmärke då deras produkter är ekologiska och snälla mot huden. Produkterna kan ni hitta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar