fredag 17 augusti 2012

Bra dag blev dålig

Jag vaknade i morse med kanske lite för lite sömn i kroppen (eh, okej mer exakt typ fem timmar) men ganska pigg och pepp på mitt livs andra bikrampass. För mig är den där värmen en stor mental utmaning så jag gjorde mitt bästa, höll mig positiv och fixade klart dagens jobb. Tyvärr höll inte dagsformen för hela passet, jag klarade uppvärmningen och den stående serien men sedan var jag tvungen att ligga på rygg under hela den liggande serien. Jag mådde jätteilla, kände hur nästan hela kroppen pirrade (det kändes stundtals som om jag höll på att tuppa av) och till slut låg jag och frös i den där 40-gradiga värmen. Jag bröt mot studions regler och smög ut - jag kunde omöjligt ligga kvar.

Boven i dramat var detta: För lite sömn, för lite vätska (kanske bidrog vinet jag drack i går kväll till ekvationen) och för lite mat tidigare på dagen. Men usch. Ni som har haft ett riktigt dåligt träningspass vet hur det känns. Man blir besviken, frustrerad och jättetrött. Nu har jag sprängande huvudvärk så vätskebrist var definitivt orsaken till illamåendet. Just nu känns det som om jag aldrig kommer gå tillbaka dit. Godnatt mina vänner, vi hörs i morgon igen - en ny positiv dag!

My good morning turned in to a bad day. The yoga class went really bad, I couldn't stand the heat and started to feel really sick. Dehydration and too little food during the day will do that to you. Anyways, I'm really disappointed in myself but tomorrow is a new positive day. Better planning will give better results. Goodnight my friends!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar