onsdag 22 augusti 2012

Jetlag vad?

Jag sov tre och en halv timme natten till tisdag. Jag lyckades inte sova en blund på flyget och nu är klockan fyra på morgonen hos er, här runt tio på kvällen. Och jag är inte ett dugg trött? Vi landade klockan ett på eftermiddagen och efter en evighets köande i säkerhetskontrollerna kom vi äntligen in på amerikansk mark. Började såklart med en islatte från Starbucks. Ja, var ska man annars köpa kaffe? Det finns alltid en Starbucks framför näsan så fort man lämnar Sverige.
IMG_3254 IMG_3260 IMG_3268
Vår första dag gjorde vi medvetet planfri just eftersom vi inte riktigt visste hur tidsomställningen skulle påverka oss. Efter lunch på hotellet åkte vi till Times Square och promenerade runt i timmar. Kan inte se mig mätt! Det känns helt overkligt att jag är här... Känner ni mig rätt så har ni redan gissat, ja, det blev en rätt stor Sephora-påse som fick följa med tillbaka till hotellet... IMG_3269
Jag laddade också upp med några bra grejer i form av Luna-bars och Kombucha. Kul att sådana här produkter finns typ i varenda affär här. I morgon är planen att vi ska shoppa för att senare i veckan ägna oss åt annat. Nu: Roomservice-middag och en ansiktsmak. Åtta timmars flygplansluft gör inga underverk för hyn...

New York, I have arrived! I'm feeling full of energy and just so, so happy to be here. While I'm typing this it's almost morning in Sweden but here it's not even midnight. Still, we're not feeling jet lagged at all yet. Tomorrow we're planning to shop. Probably until we drop. I love New York!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar