fredag 17 augusti 2012

Läsarfråga: Omställningsbesvär

Väldigt fin och inspirerande blogg! Har precis kommit igång med LCHF (ätit det i ca 2 veckor) Och känner redan stor skillnad, ett jämnare blodsocker och en helt annan mättnad. Har tidigare varit sockerberoende men det försvinner sakta. Hade du biverkningar i början? dvs. extrem trötthet osv? Tog det lång tid för dig innan det gick över?

Svar: Vad kul att du mår bättre med din nya kost! Visst är det häftigt när man känner att maten man stoppar i sig verkligen gör skillnad för ens välmående? Just trötthet är ett vanligt omställningsbesvär. Själv drabbades jag inte av det utan det var främst huvudvärk och humörsvängningar som var mina problem. Jag skulle säga att det var som allra värst i ungefär sex dagar då jag hade sprängande huvudvärk varje dag. Efter det var det allra jobbigaste den mentala omställningen. Att liksom hitta hem i sin nya kost och känna efter vad som funkar för en. Den resan är betydligt längre men den bästa jag har gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar